Vettiga IPhone-applikationer.

Såhär på landet så finns betydligt mindre att göra än i staden. Detta i kombination med att jag desperat sysselsätter mig nu när min far opereras (tydligen gick allt bra!) gör att jag fipplar en del med min IPhone. För er som inte vet så kan man på detta lilla under av teknik installera diverse småprogram (applications) som gör lite allt möjligt. Frågan är bara vilka av dessa 100-tals apps. man ska ha på sin lilla pekskärmsbaby. Själv har jag letat internet runt för tips i frågan, men bara blivit lite klokare. Därav detta lilla inlägg som ni ickeIPhoneägare får se som ett bonusinlägg och glatt ignorera från och med nu.

7 ickeusla IPhoneprogram som Arga Mannen gillar. Samtliga är gratis.

1.  TV.nu. Snabb utav helvete och du får reda på vad som är på TV. Dessutom bättre än nätversionen.
2.  yr.no. El vädertjänsto. Bra prognoser som dessutom använder GPS:en för att ge dig vädret där du är.
3.  Cams Ahoy! Fartkameravarnare. Funkar förvånatsvärt bra.
4.  Google. Röststyrningen är mycket trevlig. Synd att det är engelska som gäller. "Pizzeria i Degerfors" funkade sådär...
5.  Google Earth. Som på datorn. Med den lilla skillnaden att du tiltar hela bilden när du tiltar telefonen för att kunna se terrängen. Briljant!
6. GPS tracker. Lämnar ett spår på en hemsida, så att du kan se vart du promenerat.
7. Chess Free. Gratis litet spel för oss som gillar att tänka.

Någon gång ska jag lista de dummaste applikationerna. Det kan bli en betydligt längre lista. Och ilsknare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0