Nattvardssvin

I svininfluensapanikens spår kan man tämligen snabbt sålla ut idioterna. Själv är jag lite mer dum i huvudet än vanligt, men det skyller jag på hormoner. Som tidigare nämnt så ska vi ha barn och eftersom frugan därmed befinner sig i riskgrupp 1 när det gäller influensan så är jag betydligt nojigare än någonsin. Vanligen bryr jag mig inte ett smack om influensatider men i år jag jag aningens oroad. Till den milda grad att jag tvättar händerna lite mer noga och oftare än vanligt. Det är den larviga, men rimliga approachen.

Detta är den idiotiska dito.

De ska alltså servera starkvin under nattvarden istället för alkoholfritt vin. Det ska alltså ta dör på influensaviruset. 12% alkohol.

Puckon. Om jag inte minns fel från gymnasiebiologin(!) så krävs det en ganska mycket högre alkoholhalt än så för att man ska rå på några virus. Det är bara så fel på så många sätt. Biologi är väl å andra sidan inte de troendes starka sida, det ska gudarna veta. Vad sägs om att portionera ut det jävla vinet i plastmuggar? Det borde vara det enda rimliga och Hjalmar Söderberg, som tydligen inte var totalt imbicill, diskuterade frågan redan i Doktor Glas.

Dessutom är det väl Jesu blod som de tror sig dricka. Förutom att de bortser från den uppenbara vampyrproblematiken så tror de alltså att svininfluensan är alltså såpass potent att den skulle ha däckat killen som gick på vatten? Annars borde väl inte vinet, förlåt blodet, kunna sprida flunsan?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0