En helig ritual.

Fredagar är verkligen de bästa av dagar. Möjligen är de näst bäst.

Snart, mycket snart, har jag avklarat veckans värv och får bege mig hemåt. Där ska datorn dumpas, en god bok letas fram och sedan bär det av mot haket. Haket hänger vi på varje fredagseftermiddag, äter en sunkig burgare och dricker ett par pints bitter. Sedan hemåt, oftast redan vid sex- eller sjusnåret. Då har man genomgått någon form av katarsis inför helgen och lagt sin jobbitterhet någon annanstans. Att man sedan sunknyktrar till i soffan framför TV 4:as senaste felsatsning hör inte dit.

Idag är det dessutom en extra fin dag, då jag tänker bryta lite tidigare än vanligt för att kunna vara först på haket av hela kompisgänget. En öl, min bok och helglugn.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0