Tärande yrken.

Det finns kreativa yrken genom vilka man skapar något. Antingen till gagn för sig själv eller andra. Konstnärer, programerare, designers eller reklammänniskor räknar jag exempelvis hit. Det finns yrken genom vilka man ger. Lärare, vårdpersonal och präster får representera dessa. Det finns serviceyrken. Dessa känner ni alla till.

Och så finns det tärande yrken. Yrken vilka enbart är till förtret för andra. Yrken genom vilka man livnär sig likt en parasit på andra. Yrken som nästan alla andra hatar utövarna av. Lurendrejarna med Tele2-abonemang. Kriminella. Parkeringsvakter. Är man lycklig och stolt innehavare av ett sådant yrke borde man i det närmsta tvångssteriliseras. Man borde kölhalas varje gång man gömmer sig bakom ett "Jag gör ju bara mitt jobb". Man borde få löpa gatlopp varje gång man blir glad av att kunna göra sig en hacka på någon annans olycka. Världen skulle vara bättre utan er!

Ja, jag har fått en P-bot idag. Dessutom en P-bot som förefaller mig vara helt klart felaktig. Idiot till P-vakt! Nu måste jag lägga massa tid på att få den makulerad. Jag ska tamigfan skicka en faktura på min tid om de drar tillbaka den. 350 spänn i timmen ska jag ha. Plus moms.

Om de inte betalar ska jag skicka Baltic Inkasso på dem. Medarbetare Kolja, do my evil deed!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0