Gamla bekanta.

Jag är gräsänkling i helgen, eftersom min tjockis hälsar på sina föräldrar. Lördagen till ära har en av mina gamla tjejvänner blivit dumpad, vilket för mig är en gåta. Hon är snygg, trevlig och har till och med stora bröst. Det gör mig rätt så förbannad att livet är så pass orättvist.

Nåväl. Till saken hör att min kompis kom över för att hjälpa till med en flaska vin och prata om livets orättvisor och väsentligheter. Ännu mer till saken hör att vi en gång i tiden har legat med varandra. Det var en snabb fling och det gick över tämligen snabbt. Detta har dock fått intressanta konsekvenser. Det innebär att jag är klart mer benägen att vara helt ärlig med henne eftersom allt sådant är avklarat. Jag skulla aldrig kunna tänka mig att ligga med någon annan än min fru nu, men att vi en gång i tiden gjort the squeaky squeaky gör att det blir en helt annan stämning.

Till exempel funderade hon över om killar bedömer alla tjejer de träffar enligt skalan "vill eller vill inte ligga med". I vanliga fall hade jag kanske varit svävande, men nu kunde jag svara att: "Ja, så är det nog, åtminstone lite grand". Jag kunde vara ärlig. Om jag inte hade legat med henne så hade ett sådant svar kunnat få två tolkingar: 1) Han har bedömt mig och vill ligga med mig (vilket är illa), 2) Han har bedömt mig och vill inte ligga med mig (vilket är värre). Eftersom vi redan klarat av det där, så kan vi alltså prata fritt.

Det är befriande och får en att fundera över varför människor hänger upp så förbannat mycket på sådana saker som sex. Vad är den stora grejen? Något inbyggt är det säkerligen också, men har vi inte tagit det till en helt ny nivå?

En trevlig kväll med en del vin och öl hade vi i alla fall. Jag insåg också att jag saknar att jag inte umgås med henne mer. Det är en insikt som är så god som någon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0