Dags att byta namn på bloggen?

Min hustru är på lek och skoj med jobbet så jag är ensam hemma. Jag roar mig på det manligaste av alla sätt som finns att vara manligt på. Jag bilar bort en gigantisk betongklump från källargolvet. 800W bilningsmaskin som väger mer än jag vill tänka på och stenhård betong från 1947. På den tiden visste de vad de gjorde när de blandade kalk och vatten. Fy helvete så hårt det är.

Där står jag med svetten sprutandes lätt framåtböjd (som ett uppochnedvänt U för att vara ärlig) och tokbilar. Dammet ligger tätt som dimman i Lützen och mina muskler spelar under min t-shirt. Fast med tanke på att jag är byggd som Karl-Bertin Jonsson så kanske det är att ta i. Snarare är jag den tunna spetan som studsar runt bakom bilningsmaskinen medan den bilar lite där den vill.

Bort kommer betonghelvetet i vilket fall. Nu återstår frågan om vart jag ska göra av alla betongbitar. Hur transporterar man det ens?

Nya namnet på bloggen? www.manligamannen.blogg.se. Ger mig dock fan på att det är upptaget.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0