Ännu en rapport från BM.

Som jag beskriver nedan så var jag och hustrun på besök hos barnmorskan förra veckan. Spännande värre var det kanske inte men i alla fall underhållande. Något ska man ha för sina skattepengar.

Vi blev i viss mån pådyvlade en praktikant, i den mening att den riktiga - färdigutbildade barnmorskan med erfarenhet - glatt överlämnade oss i händerna på en "nästan färdig" barnmorska. Alltså mitt i praktiken och en, just det, praktikant. Nitlott. Har man aldrig gjort det här förut, vill man kanske ha någon som klarat av sluttentorna.

Så illa var det nu inte utan praktikanten tog ganska god hand om oss. Några stammningar extra bara och ett lite väl påklistrat leende när hon inte förstod ord som hade fler än tre stavelser (nej, nu var jag orättvis. Och jag ljög, såvar det inte alls). Något mer underhållande vill jag dock tro att det var. Särskilt så när hon kom till punkten hon hade glömt. "Samlivet". En konspiratorisk och flackande blick. En extra svettdroppe i pannan och så kom det: Den Lilla Föreläsningen Om Samlivet.

Om ni undrar så är det helt ok att samleva när man är med barn. Det kan inte alls skada ungen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0