Om Anna Odell


Anna Odell, konstnär?

På tal om folk som andas genom munnen: Anna Odell (35) konstnärsaspirant.

Jag får krupp på den här människan. Inte sedan Pålen Holländer har en så mediakåt konstnär (?) synts till. Lycklig som få över att få uppmärksamhet genom att spela en roll inte så långt från sig själv. Hon är 35 bast och har precis lyckats att ta sig in på en utbildning, hon spelar ut hela registret för att få uppmärksamhet och hävdar sedan att hon bara haft tur och nu ska hon minsann utnyttja läget. Brrr. Något i hennes agerande får varenda cell i min kropp att slå bakut. Tyvärr kan jag inte riktigt sätta fingret på vad. Kanske är det mitt lilla krav på åtminstone måttlig intelligens hos konstnärer.

Jag fattar inte varför samhället ska bekosta en utbildning till någon som inte lyckats åstadkomma någonting med sitt liv vid 35. Jobb på Burger King kan vem som helst få.

Fast, nej, jag har fel. Såklart samhället ska bekosta utbildningar till håglösa 35-åringar. Men inte utbildningar vars enda utsikt är att fortsätta kosta samhället pengar. Ge henne en utbildning så att hon kan börja göra rätt för sig istället.

Har hört att det finns platser lediga som vårdbiträden på akutpsyk. Vad tror ni om det?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0