Matjävlaniklas.

Ok, jag gillar mat-TV. Kockar som visar hur det ska gå till, recepttips och i 58% av fallen: Gordon Ramsay som vrålar "fuck" så ofta att man tror att han är med i Fyra bröllop och en begravning. Jag kan, förvisso ofta i brist på annat, se en hel del mat-TV och vara rätt så nöjd med det. Bara för att sätta nedanstående i perspektiv.

Vad jag inte klarar av är ett par minuter till med Mat-Niklas. SVTs egna tvärpucko. Han har intressanta recept, bra tips på en hel del saker och han betonar varenda jävla ord i varenda jävla mening. I-shit-you-not.

Jag klarar inte av fanskapet. Allt han säger är tydligen lika viktigt. Varje ord. Varje stavelse. I de fall han verkligen vill betona något så lutar han sig in mot kameran och trycker ut ordet mellan sammanbitna tänder. Det låter ju för helvete som att han är helt bakom. Jag vill tro att det åtminstone krävs ett uns av intelligens och skicklighet för att få ett eget "pogram" på SVT men visa i så fall det.

Ett litet exempel på vad jag menar. Jag har inte klarat av att se hela klippet, men redan första meningen säger allt. Han säger nedanstående mening i vilken han betonar fyra av åtta ord. Det sista betonar han mest på "ru".

"Nu ska vi göra en superenkel sommar fruktsallad"

Se skräckfilmen här.

Om jag någonsin träffar fanskapet kommer han att säga följande: "Aj! Varför sparkade du mig pung-kulorna?"

Givetvis mellan sammanbitna tänder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0