Reklam.

Jag har minst sagt tröttnat. Tiden när TV 4 för första gången hittade hem till mina föräldrars stuga och reklamTV gjorde intåg i mitt liv är sedan länge passerad. Då kunde man till och med se fram emot reklamen eftersom det nästan kändes som att gå på bio. Jag är antagligen en av de sista i konungariket Sverige som upplevde denna känsla.
Numera blir jag så frustrerad av reklam att jag är beredd att rösta på piratpartiet (vilka inte kan argumentera för sin sak, men det är en annan diskussion). Jag inbillar mig att fildelningens oomtvistbara succé åtminstone delvis grundar sig i att man slipper se reklamen i de serier man följer. Det, och att man kan klippa iväg 4 avsnitt av Weeds på raken om man vill.
Sitter här med mina 25 kanaler utan något vettigt att se och dessutom bryts detta nonsens hela tiden av reklam. Är det dags att bojkotta samtliga företag som använder sig av TV-reklam? Skulle det hjälpa? Kanske, om man skapar opinion genom att använda sig av TV-reklam?

Eller är en Facebook-grupp framtidens melodi?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0