Inköp.

Det finns få saker jag hatar så mycket som att handla saker som jag inte vet något om. Om det rör sig om ett intresse kan jag till och med finna nöje i det hela, som när det t.ex. gäller skivor. Vanligen är det dock en pina.
Jag må vara en konsument av stora mått (fast jag försöker att inte vara det) men själva shoppandet är meningslöst och hemskt. Nu står nya jeans på listan och det är det värsta av allt. En massa provande med slemmiga butiksbiträden som ska "hjälpa till". Brrr.

Dessutom ska det köpas in en nygammal förstärkare. Eftersom vår, tämligen färska, flytt gett oss lite extra utrymme så behöver jag en ny förstärkare (högtalare finns redan) och, let me tell you, hifiträsket är inte grunt. En begagnad stärkare kommer att ge mig så mycket mer för pengarna, men att hitta en vettig i detta jätteutbud tar sin lilla tid.
Tack och lov för internet dock. Där får nördarna nörda loss, och sanningen står att finna.

Men hur fan kan någon lägga 35 000 kr på en förstärkare? Dessutom begagnad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0