Tidningsjävlar.

Michael Jackson död. Tidningarna trumpetar ut det, klämmer upp den färdiga dödsruna som de har liggandes på lager för samtliga halvkändisar av minst Robinson-Alfs dignitet och väntar. Väntar ett par timmar så att det ska bli ok spekulera i hur MJ dog så att de kan snaska loss på riktigt. Jag sätter en 10:a på att expressen (e:et är med flit en gemen) blir först med "självmord genom droger"-scoopet - om inte aftonbladet slår dem vill säga.

Nu kan man hävda att jag bidrar till hetsen genom att skriva det här, men förstå mig rätt. Jag kommenterar medias beteende, inte Jacksons död. För övrigt kommer nog detta att vara det närmaste kändiskommentarer ni någonsin får läsa här.

Jag hade inte mycket till övers för Jackson. Ett par bra låtar, kanske ett par album värda att äga, men i övrigt kunde jag inte bry mig mindre. Vad som skrämmer mig är dock att ingen av de stora drakarna så här långt kommenterat att tre barn blir faderslösa (gränsfall på föräldralösa vad jag förstår, då mödrarna inte verkar ha någon särskild kontakt med dem). Barn för vilken den här dagen kan vara den värsta i deras unga liv.

I den meningen rör det sig om en tragedi. Inte i meningen att Marcus Larsson inte kommer att få höra något mer nyskrivet material från Jackson eller att Quincy Jones blev ledsen. Tidningsjävlar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0