Om vilka dagar bloggen besöks.

Min blogg har få besökare. Det skäms jag inte det minsta över, inte heller jobbar jag aktivt för att skaffa mig fler. Jag skriver huvudsakligen för min egen skull och jag vill tro att det är kvalitet på de besökare jag har.

Däremot är det intressant att studera den statistik över antalet besökare som tillhandahålls av blogg.se. Jag kan se en tydlig trend över när det är flest besök hos den arga mannen. Vardagarna är inte så lite överrepresenterade när det gäller antalet unika besök och man kan fundera över vad detta beror på.

Som jag ser det kan det finnas huvudsakligen två skäl till detta:
1. Man har inte tillgång till bredband på helgen. Det tror jag knappast är ett skäl till ovanstående. Inte hos en enda besökare faktiskt.
2. Man är beredd att slösa sin arbetstid på att läsa mitt dravel men knappast sin surt förvärvade fritid. Häri ligger, gissar jag, 100% av förklaringen till den sneda statistiken.

Erkänn nu, åtminstone för er själva, att jag har rätt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0