Top Gear

Jag gillar inte ens bilar. Kör en Volvo 740 från 88 som jag inte orkat plocka bort takräckena på den senaste månaden. Det finns alltså inte någonting för mig att hämta i alla TVs bilprogram. Utom i ett. Top Gear.

Fantalastiskt! Så jävla roligt. Ok, en del inslag är uppenbart fejkade men det är magiskt bra underhållning. Glimten i ögat hela tiden och tre övervuxna pubertetsbritter som gör det de gillar mest: Åka fort och vara elaka mot varandra när de gör det. Det är så mycket bättre än det låter, jag lovar. Till och med min fru fastnade för det trots att hon nog var mest skeptisk i världen innan jag lyckades behålla fjärrkontrollen länge nog för att hon skulle inse programmets storhet.

Läs bara Jeremys briljanta introduktion av The Stig (deras tama (!) racerförare): "Some say that he knows two facts about ducks and that both of them are wrong".

Briljant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0