Om man själv mår dåligt ska alla andra också göra det!

Fick en tämligen usel start på dagen. Tittade in till en kollegas kontor - en av dem som jag ofta besöker av enbart sociala skäl - och fick mig en skopa. Det börjar med att jag knackar på lite försiktigt eftersom dörren var stängd, något den sällan är. När jag sedan öppnar den tittar hon snabbt på mig och meddelar att hon minsann inte vill prata med mig idag, men jag väljer att framhärda eftersom det inte rörde sig om den vanliga sociala visiten utan om en fråga som hon är en av tre som kan svara på.

"Fråga någon annan. Jag har ont i magen."

Är man sjuk ska man stanna hemma! Är man istället så förbannat snål att man inte kan ta en karensdag, så ska man i alla fall inte få andra att må dåligt genom att man är så otrevlig att jag har gått omkring halva förmiddagen och funderat på om jag har gjort något fel.

Jag har inte gjort något fel. Däremot hon. Nu har hon fått mig att börja förakta henne också.

Det gör ont när man inser sanningen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0