Obskyra populärkulturreferenser

Läste nyligen Prankmonkeys blogg om den goda apans orerande kring Sigtunas egenheter. Där refererar han till Zamunda, vilket jag vill minnas är landet som Eddie Murphys prins som åker till New York kommer ifrån. Jag gillar sådana referenser till populärkultur. Gärna halvobskyrt, men ändå klassiskt. Sådär lagom bortglömt så att det ringer till långt bak i huvudet och man tittar till.

Undrar var gränsen går för att referensen ska vara nog klassisk att användas alls? Jag har ibland en tendens att klippa iväg kommentarer som helt går mina arbetskamrater förbi (mina vänner förstår nog allt som oftast däremot). Detta får till följd att de betraktar mig med den milda och medlidsamma blick som man vanligen ger fullblodsidioter, vilket de nog också tror att jag är. Man kanske borde dela ut någon form av informationsblad i vilket man går igenom de viktigaste verken som ligger till grund för dagens populärkultur. Kanske rent av en form av parlör vore på sin plats, så att de kan uppskatta min underfundighet.

"My hoovercraft is full of eels".



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0