Nörderier

Det är dags att lätta en aning på förlåten: Jag får nog lov att betraktas som något av en nörd, både i yrkeslivet och privat. Låt oss bara säga att utan att uppskatta en viss form av insnöad och ytterst begränsad vetenskap så skulle jag vare sig ha studerat det jag gjorde eller jobba med det jag gör.

Jag uppskattar som en följd av ovanstående en del nörderier. Jag betraktar mig däremot inte som en följd därav som socialt handikappad.

Jag kommer aldrig att förstå nörderier i stil med rollspel eller att sitta och måla små tenngubbar i 68 olika nyanser av blågrön bara för att alla detaljerna på ghooorgw-uniformen skall vara heeeeelt rätt. Att däremot nörda till sig i den mening att man går in för sitt specialkunskapsområde och blir väldigt duktig på det, eller möjligen boksmart (däri ligger en betydlig skillnad), tycker jag är rent av sympatiskt.

Så: Om du förstår nedanstående, har du en ganska god idé om vad jag pysslar med. Fast kanske ändå inte. Dessutom har jag faktiskt semester.




Bildkälla: http://xkcd.com/179/



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0