Livet som det inte borde vara.

Läste just jobbmailen. En lördagkväll har någon roat sig med att maila och klaga på en del arbete jag utfört. Till saken hör att detta arbete i viss mån reflekterar hur just denna person jobbat. Och nu är personen i fråga inte nöjd.

Strunt samma vad saken rör, men nu känns lördagskvällen i viss mån förstörd. Det var helt klart ett misstag att kolla mailen, jag borde lägga av med det på fritiden, och när jag väl öppnat inboxen så var mailet märkt "brådskande". Nu måste jag, delvis av egen förskyllan, ta tag i skiten imorgon. På min lediga dag. Dessa utsikter inför morgondagen förstör även min lediga kväll, ikväll. Sunk.

Jag fattar inte varför folk väntar med att ta tag i saker och ting till sista sekunden, eller alternativt tills dess att det är för sent. Fattar de inte att det drabbar andra?

Nu tänker jag sitta och vara bitter framför TV:n resten av kvällen. Ensam, sur och kanske med ett glas vin i handen. Sådant är ytterst givande.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0