Jag är enkelspårig.

Följer egentligen bara två bloggar: Bloggfrossa och Prankmonkey (läser ibland Peter Englunds blogg också, men det är klart mer sällan). Gemensamt för dem alla är att de är välskrivna (Englunds i särklass, som sig bör) och de två förstnämnda har mer gemensamt än jag skulle vilja. I ärlighetens namn tror jag att de båda skribenterna tycker detsamma.

De skrivs av män i trettioårsåldern som "jobbar med reklam" eller möjligen "med media" (ni hör ju själva hur inne de var på 90-talet), de är småbarnsföräldrar och tycks allmänt fascinerade av att lufta sin ilska halvoffentligt (något som jag aldrig gör). I det stilistiska är de lika, även om jag för tillfället håller Apan högre. (Jag undrar hur länge till Bloggfrossa kommer fortsätta med sitt värv, tycker att angagemanget tycks sjunka mer och mer...)

Det som dock avslöjar att de är lite för lika är att de båda idag skriver om norrmannen som de båda refererar till som fiolhoben. Det är tydligen någon dåre som spelar fiol, är norrman och antingen hatad eller omtyckt en masse. (Jag är kanske ensam om att ha lyckats ducka fanskapet helt. Är faktiskt stolt över att inte ha hört låtjäveln.) Min slutsats: Det är egentligen två bloggar skrivna av en och samma person som ömsom låtsas att han bor i Stockholm och ömsom i Göteborg.

Och jag har slagit rekord i antal parenteser i ett blogginlägg.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0