Ett erbjudande du inte kan motstå?

Hantverkare. Jisses. Hade rörmokaren hemma i vår slitna stuga igår. Fjärrvärmeväxlaren hade läckt några droppar och dessutom så tror jag inte att den varit vettigt inställd sedan 1973, så jag gjorde en gula sidorna och ringde efter första bästa hantverkare.

Han hann inte mer än in genom dörren förrän en kampanj för att byta växlare och samtliga rör i kåken gick igång. Det var fel på allt. Fjärrvärmeväxlaren var bara att byta (vilket jag tror är sant inom något eller några års spann), alla rör i huset skulle bytas (en del av dem, visst) och det mesta han såg var dåligt gjort eller feldraget. Notan skulle landa mellan 50 och 100 tusen svenska riksdaler.

Han gjorde dock ett litet misstag. På vägen ut ur badrummet tittade han snabbt till på toastolen (som är helt ny) och kläcker: "Det där är riktigt skitmärke. Går inte att få tag på reservdelar". Nu råkar jag veta att det är ett bra märke. Jag råkar veta att det visst går att få tag på reservdelar. Men man borde nog byta ut den, bara för att.

Nu slutar det nog med att saker och ting får rulla ett tag till. Ingenting har helt gett upp ännu (ta i trä!) och jag vill inte sponsra loss hans semester riktigt så frivilligt. Men han tog inte ens betalt för att komma att titta. Det var ju sympatiskt. Eller möjligen, som anglosaxerna säger, cunning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0