Morsan med buken.

Ibland häpnar man. När far- och moderskapet var i stan för besök plockade de upp en aftonbladet i pappersvariant. Detta eftersom de är gamla och 1) gillar aftonbladet (jag skäms) 2) inte riktigt förstått sig på internet. Bläddrandes i denna hittade jag guld. Det var ett tag sedan och Svedalas senast simstjärna Sarah (med tyst h?) Sjöström hade just slagit världsrekord. Poserandes i aftonbladet fanns mamma, pappa och två småsyskon, samtliga, förklarligt nog, såg glada ut. Mamma Jenny hade tagit på sig finstassen.

En stass som visade en aning mer hud än vad någon av oss ville se.

Ta en titt nedan så kopplar ni nog. Hur tänkte hon? "En av Sveriges största kvällstidningar kommer knallandes med kameran så jag tar på mig något som möjligen passar en vältränad 18-åring och visar upp min trebarnskagge för svenska folket? Jag vet inte hur det är med er, men jag blir rätt tänd av det här."

Dessutom tror jag att hon visar upp vad som skulle kunna kallas för en "vinnarblick". En sådan där glödkolsblick som inte ens Arnold med hjälp av specialeffekter kan åstadkomma. Gissa vem av de båda föräldrarna som kastade i 4-åriga Sarah från en brygga, tvingade henne att börja simma på rekordtid och sedan hållit motivationen uppe med tillrop som "en dag ska du bli bäst i världen"?  Jag skulle fan också slå världsrekord i vattenlek om hon stod på bassängkanten och vrålade. Enda problemet är att jag skulle bara vara snabb åt ena hållet, bort från henne. Om hon dessutom hade på sig finstassen skulle jag paddla på med överljudsfart.

Och då pratar vi självklart om ljudhastigheten i vatten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0