Nu känns det bättre.

Att aftonbladet (det är en gemen med flit) är en skittidning kan vi väl vara överens om. Intet kontroversiellt i detta. Underhållande att läsa kan dock de stackars nyutexade praktikanternas alster vara och appropå mitt förra inlägg så kan ni få roa er med att läsa följande länk.

För det första är det en ickenyhet. Läsvärt är det knappast och bilden de skakat fram på den flinande idioten är inte heller särskilt smickrande. Insatsen som journalist sedan gått ut på att skriva en tämligen usel ingress (interpunktionen ska vi inte tala om) och i övrigt på papper plita ned vad den stackars forskaren sagt i telefonintervjun. Från inspelningen vill säga. Hela "artikeln" är ett enda långt citat bortsett från ingress och mellanrubriker!

Vilka citat sedan:

"Sista dagen på semestern ska man passa på att njuta så mycket man kan. Och det ska man fortsätta med. Livet är inte över bara för att man börjar jobba." No shit Sherlock?

”Ett av de bästa råden är att börja mitt i veckan så att det blir nära till helgen. Börja en onsdag eller torsdag.” Och hur många har den möjligheten? Såvida de inte förkortar sin semester förstås...

"En övning som fungerar bra är en ögonövning. Rör ögongen upp, ner, till sidorna, på diagonalen och till sist i cirklar. Tio gånger åt varje håll." Va? Vad i helvete? Om jag började göra det här skulle nog folket på kontoret ringa killarna med vita rockar ganska omgående.

Och så fortsätter det. En givande blandning av floskler och idioti. Att överhuvudtaget publicera dyngan borde vara straffbart. Humanioraforskare ÄR dumma på riktigt.

Nu känns det i alla fall bättre. Tack snälla aftonbladet. Tack för att ni visar mig att mitt jobb inte är så farligt ändå. Jag skulle kunna ha blivit journalist och fastnat i wendela-träsket på er redaktion.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0