Beklämmande.

Via Prankmonkeys blogg, som jag slaviskt följer, fick jag en länk till ett Youtubeinlägg. Det var, by the way, inte apan själv som tipsade utan någon i kommentatorsfältet. Jag såg inte ens klippet ordentligt utan registrerade ganska snabbt att det var en 14-åring (eller t.o.m. yngre) som lagt ut sin blogg i videoform, a la den där blonda kossan. Uppenbarligen hade länkaren tänkt att man skulle skratta åt människan i fråga och det hade jag säkerligen gjort om jag inte läst kommentatorsfältet på Youtube.

Helvete sådan rejäla dårar det finns.

Man kan förvisso ifrågasätta hur genomtänkt det är att lägga ut sig och sitt liv på nätet, men ingen människa förtjänar sådana kommentarer. Jag hade inte fattat vad nätmobbing var tidigare utan hade trott att det var något som aftonbladet och dess gelikar sensationslystet hittat på.

Kan någon därute förklara för mig. Varför? Det är en uppenbart litet osäker ung dam, som lämnat en blotta och då ska hon så klart mobbas sönder och samman. Sorgligt är vad det är.

Nu kan man argumentera att jag gav mig på en fjortonåring i föregående inlägg. Det är till viss del sant. Jag hävdar att hon är curlad osv (inget i närheten av vad som skrivs bland kommentarerna på Youtube, men i huvudsak är det vuxna människor som betett sig dumt som jag ger mig på och det finns ett ytterst viktigt skillnad: Sannolikheten för att hon eller föräldrarna (som är de som får den riktiga skopan) läser nedanstående borde vara ungefär noll. De som skriver inläggen på Youtube skriver i stort sett direkt till flickstackarn.

Det är en jävla skillnad på att säga något bakom någons rygg eller rakt i någons ansikte. Man skulle kunna hävda att vad man skriver gör en jävla skillnad också.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0